Garraioak - Transporte

Zabalganara tranbia buruzko Informazio-Azterlanari alegazioak – Alegaciones al Estudio Informativo del tranvía a Zabalgana

Abenduan Eusko Jaurlaritzak Gasteizko tranbia Zabalganarako luzatzeari buruzko Informazio-azterlana publiko egin zuen. Urtarrilaren 22ko auzogunearen ostean, gure auzoan, argitalpen horri 4 alegazioen aurkezpena ondorioztatzen da:

  • Mariturri eta Aldaiako bi adarrak (2. eta 3. atala) aldi berean eraikitzea nabarmendu, Eusko Jaurlaritzak 2023an zehazten zuen moduan. Horrela, obren eragina 36 hilabetetik 18ra murrizten dugu auzoan.
  • Bidaian zehar zarata eta bibrazioen azterketa zehatza eskatuko dugu. Konponbideak gatazkatsuak izan daitezkeen kasuetan, hala nola Mariturriko eremu batzuetan.
  • EIB eta tranbia elkartzeko eso sinkronizatzeko aukera erdiko adarrean “San Valentín de Berriotxoa” geltokian. Horrela ez legoke oinez joan behar garraio-sistema aldatzeko.
  • Zabalganako linea independente gisa ez hartzea. Ez zaigu nahikoa iruditzen Lovainako geltokian gainontzekoekin lotzea, Abetxukoko linea unibertsitateetara iristen baita eta Ibaiondokoa Salburuara. Auzo batzarrean kezka garrantsitzuena ondokoa da:  Zabalganako biztanleek lotura ezin hobea eta kalitatezkoa izatea erdialdearekin eta unibertsitate eremuarekin. Kontuan izan behar da Gasteizko auzorik populatuena dela eta bertan biztanleriaren %25ak 18 urte baino gutxiago dituela; Azterketa Informatiboaren txostenean islatzen denez.

  • Maiztasunek gutxienez 10 minutukoak edo gutxiagokoak izan behar dute, garraio eraginkorra eta erabakitzailea izateko.

  • 7ko moduluak, etorkizun hurbilean auzoak izango duen biztanleria-aurreikuspena kontuan hartuta, tranbiak 7.

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En diciembre de 2024 el Gobierno Vasco hizo público el Estudio Informativo sobre la ampliación del tranvía a Zabalgana. Tras la asamblea vecinal que se realizo el 22 de enero en nuestro barrio, se concluye la presentación de 4 alegaciones a dicha publicación:

  • Instar a la construcción de los dos ramales Mariturri y Aldaia (tramo 2 y 3) de manera simultánea como así se había concretado ya por el Gobierno Vasco en 2023. De esta manera reducimos el impacto de las obras en el barrio de 36 meses a 18.
  • Solicitaremos un estudio exhaustivo de ruidos y vibraciones en todo el trayecto. Especialmente una búsqueda de soluciones en los casos potencialmente conflictivos como algunas zonas de Mariturri, tal y como marca el estudio.
  • Posibilidad de que confluyan o se sincronice el BEI y el tranvía en el ramal central de la parada “San Valentín de Berriotxoa.” Así no habría que caminar y seria directo el cambio del método de transporte. 
  • No tomar la línea a Zabalgana como independiente. Nos parece insuficiente que se llegue solo hasta la parada de Lovaina, ya que la línea de Abetxuko llega a las universidades y la línea Ibaiondo llega a Salburua. Esta es la preocupación principal en la asamblea vecinal ya que los vecinas y vecinos de Zabalgana deben tener una conexión directa y de calidad con el centro y con la zona de las universidades. Hay que tener en cuenta que es el barrio más poblado de Vitoria en el que el 25% de sus habitantes tiene menos de 18 años; como ya  se refleja en la memoria del Estudio Informativo.
  • Las frecuencias, éstas deben ser mínimo de 10 minutos o menos para ser un transporte eficaz  y resolutivo.
  • Módulos de 7, dada la previsión de población para el barrio en un futuro cercano hace necesario que el tranvía disponga de módulos de 7